Ons verhaal achter meer dan 550.000 blog bezoekers

Achter elke website schuilt een gezicht. In ons geval 2

Tel daar sinds de lancering in 20210 meer dan 550.000 unieke bezoekers bij.

We hebben met onze blog fouten en goede keuzes gemaakt. Leren uit anderen hun fouten en successen bespaart je tijd. Nieuwsgierig? Scroll dan snel verder.

ONS TEAM

Kamelia

Kamelia
Design

Het verschil tussen merken en merken die werken? De laatste beseffen dat de basis van hun succes begint bij een krachtige branding. En dat gaat veel verder dan een logo ontwerpen.

Op deze website deel ik met jou graag mijn 15 jaar ervaring. Doe er gerust je voordeel mee.

David Vanhee

David
Tekst

Branding is een complexe combinatie van beeld en woord die perfect op elkaar afgestemd moeten zijn. En op je doelpubliek. En op je bedrijf. En op je marketingkanalen. En op…

Met mijn +15 jaar ervaring help ik je met nuttige tips graag op de juiste weg.

Onze 5 grootste fouten met deze blog
(die jij kan vermijden)

Komen ze jou bekend voor?

Wij hadden het voorrecht om voor hen opdrachten uit te voeren

Verkeerde prioriteiten

Fout 1

In 2009 wilden we van deze website een freelance-opdrachtgever platform ontwikkelen. Niet origineel en dat hoeft ook niet. Skype bestond lang voor er van Zoom sprake was.

De fout die we maakten? We gaven onze klanten altijd voorrang op ons eigen project. 

Te snel gelanceerd

Fout 2

Een idee is iets anders dan het tot in de details uitwerken. De markt was rijp voor het idee. Maar we hebben veel tijd en moeite verloren aan het uitwerken tot in de details.

Freelance platform

De eerste versie van dezewebsite in 2010

Wel visie, geen tijd

Social media afwezigheid

Te lang anoniem

Fout 3

Tot november 2020 was de blog anoniem. We deden geen enkele vorm van zelfpromotie.

Te traag bijsturen

Fout 4

De blog was een succes.
We zaten eigenlijk op een goudmijn. In het piekjaar hadden we 100.000 bezoekers. Met artikelen die we 5 jaar eerder hadden geschreven en nooit veranderd.

100.000 bezoekers

2016 was het piekjaar

Bannertjes

Rijk word je er niet van

Verkeerd verdienmodel

Fout 5

Met zoveel bezoekers moet je wel geld verdienen. Maar we kozen door tijdsgebrek(lees: verkeerde prioriteiten) voor snelle oplossingen. Bannerruimte en Google Adsense.

Onze 5 slimste keuzes voor deze blog
(die jij kan toepassen)

Na ups, volgen downs

Groei blijft niet duren. Maar een dipje biedt wel een mooie uitdaging.

Geef jezelf de tijd

Succes 1

Ondanks de fouten, hebben we de blog nooit opgegeven. We hadden het net zo goed kunnen deleten. Of verkopen.

Kies voor kwaliteit

Succes 2

10 jaar geleden zag het internet er anders uit. Toch zijn we er in geslaagd om toen de basis te leggen voor meer dan 550/000 bezoekers aan deze blog.

Kwaliteit groeit

De kracht van evergreen content

Houd je ingrijpen bij

Tracking, meten, weten. Zelfs voor later kan dit van pas komen

Grijp in als het echt moet

Succes 3

De website lag te rijpen als wijn. Maar technisch hebben we deze altijd onderhouden. Https, mobiele versie, upgrades van WordPress, GDPR en webhosting.

Schakel anderen in

Succes 4

Werken voor klanten is fijn. Werken voor jezelf is moeilijk. Het heeft allemaal niet zo’n haast. Deadlines zijn makkelijk uit te stellen. En dan moet je met 2 ook nog je planning op dat ene project afstemmen. 

Maar omdat we zo verschillend zijn, vullen en voelen we elkaar goed aan.

Inspiratie vind je overal

Onze trouwe viervoeter lag aan de basis van ons logo

Het tij doen keren

Paniek? Voor niets nodig.

Blijf nieuwsgierig

Succes 5

De laatste 15 jaar hebben we elke dag iets bijgeleerd. Die ervaring passen we nu niet alleen toe voor klanten, maar ook op onze eigen projecten.