Home Merknaam

Merknaam

Bij elk bedrijf, of product, hoort een goede merknaam. Maar waaraan moet die voldoen? Hoe bedenk je die? En mag je jouw idee zomaar gebruiken?
Ontdek het antwoord op al jouw vragen in deze reeks van praktische tips.

Een merknaam bedenken – 5 concrete tips

Een merknaam bedenken is een vak apart. Toch kan je moeilijk je zaak opstarten of je product verkopen zonder een goede naam. Hieronder volgen 5 concrete tips...
spuitbus

Een product- of bedrijfsnaam bedenken: 5 praktische tips

Een product- of bedrijfsnaam bedenken is niet eenvoudig. In dit artikel geven we vijf tips om je op weg te helpen bij het verzinnen van een sterke...
merknaam concurrenten

In zoekmachine advertenties mag je de merknaam van concurrenten gebruiken.

Je merk beschermen is een goed idee. Toch mogen je concurrenten jouw merknaam mogen gebruiken in hun zoekmachine advertenties. Een korte inleiding op het fenomeen.   Natuurlijke zoekresultaten in...

Een originele domeinnaam bedenken. Creatief met extensies

Een originele domeinnaam bedenken gaat sneller dan het bedenken van een bedrijfsnaam. Je kan immers snel op het internet zoeken of een domeinnaam nog beschikbaar is. In...

Je merk beschermen en merkregistratie. Een korte inleiding.

Je merk beschermen is niet wettelijk verplicht. Voor de kosten die je betaalt voor merkregistratie, krijg je wel een zekere mate van gemoedsrust in de plaats. Een...
Vrije Twitternaam zoeken

Een vrije Twitternaam zoeken

Met de opkomst van Twitter als snel communicatiekanaal, vormt het een bijkomende uitdaging om een vrije domeinnaam te zoeken. En net als voor domeinnamen geldt dat hoe...

Bedrijfsnaam en slogan gevonden? Nu nog de merknaam en slogan in je logo verwerken

Een logo bevat (bijna) steeds de product- of bedrijfsnaam. Als er ook een slogan voorhanden is, wordt deze ook vaak opgenomen als onderdeel van het logo. Puur tijdverlies...

Website Namen. Getallen gebruiken in je domein naam

Er zijn meer dan 1 miljoen .be-domeinnamen geregistreerd. Theoretisch wil dit zeggen dat 1 op 10 Belgen een website heeft. Dit cijfer klopt natuurlijk niet. Wat wél...
merknaam kiezen

Een merknaam kiezen – Korte checklist voor goede merknamen

Eens je een aantal sterke merknamen gevonden hebt, komt de volgende stap: een definitieve merknaam kiezen. Er zijn een aantal factoren die je misschien over het hoofd...